MARJA's MOESTUIN



maandag 1 maart 2010

River Cottage op Channel 4


http://www.channel4.com/food/on-tv/river-cottage/

Ik weet wel dat er maar weinig mensen in Nederland het Engelse Channel 4 kunnen ontvangen. Sinds wij vorig jaar een aparte schotel hebben geplaatst voor de Engelse tv-zenders, kan ik weer op zondagavond naar River Cottage kijken op Channel 4. En dat is ronduit geweldig !!!
Kok Hugh Fearnley-Whittingstall is jaren terug vanuit Londen naar het platteland van Dorset verhuisd om daar 'van het land te gaan leven'. Hij begon met een kleine groentetuin en wat klein vee. Iedere aflevering zette hij met hulp van experts een stapje verder in de wereld van het buitenleven. Een aantal jaar geleden konden wij in Nederland afleveringen van River Cottage zien op Discovery Channel.
Inmiddels is River Cottage een begrip geworden in Engeland. De tuin is uitgebreid tot een park. Er is een restaurant en het programma duurt 1 uur. Voor buitenmensen en liefhebbers van een groentetuin is dit het leukste programma denkbaar. Jammer dat het in Nederland niet te zien is of wat nog leuker zou zijn, wanneer er in Nederland een vergelijkbaar programma gemaakt zou worden. Maar lang leven het internet. Je kunt via de websites van Channel4 en de website van River Cottage zelf (www.rivercottage.net) ook genieten van de geweldige recepten en verhalen van River Cottage. Meer dan een bezoek waard, zou ik zeggen !

5 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,

    Ik zag je als een nieuwe blogvriendin. Welkom! Ik heb je blog nog niet helemaal doorgeneusd, maar volgens mij hebben we eenzelfde liefde voor moestuinen. Ik zet je gezellig bij mijn leuke blogs en kom nog een uitgebreid terug om verder te lezen. Nu is het te mooi weer om binnen te zitten, dus hup naar de moestuin.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja,

    Nee mijn favoriete winkel is het ook niet. Maar soms hebben ze er wel leuke aanbiedingen!

    En dan ga ik wel mee!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank aan de buurvrouw!!

    Anders had je het kunnen schudden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt al heel wat in je kasje staan. Ik heb het onze intussen ook schoongemaakt.En de eerste planten erin staan.

    Ik plaats de reactie maar weer hier, reageren op latere logjes kan nog steeds niet! Of is dat ook je bedoeling??

    Groetjes Thea (Doortjes-Moestuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Theo Bedankt voor je reactie. Ja ik ben super enthousiast en nu ook heel blij dat de lente is begonnen. Wat het reacties plaatsen snap ik het niet helemaal. Ik heb niets veranderd. En zie zelf wel een envelopje bij mijn nieuwste berichten staan. Weet jij misschien wat ik fout heb gedaan? gr Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt voor je reactie, groeten Marja