MARJA's MOESTUIN



zaterdag 20 maart 2010

Capucijnerdag in de tuin





Vandaag was het capucijnerdag in de moestuin. Gelukkig liet de zon zich vanmiddag even zien en heb ik de rekjes van Van Cranenbroek in de tuin gezet om daar de mini mini capucijner plantjes voor te zetten. Die volgens het zakje wel 2 m hoog kunnen worden. De hekjes zijn 1.50 m dus ik kom straks een halve meter hekje tekort. Maar dat zien we dan wel weer. Voorlopig staat het er goed bij.
Onder het goedkeurend oog van onze vrienden Theo en Wimpy heb ik ook maar meteen een rijtje tuinboontjes uitgeplant. In dit geval gaat het zelfs om 'broad beans' want het zijn Engelse tuinbonen die mijn vriendin Carla uit Engeland heeft meegenomen.
Gisteren heb ik zeer enthousiast groene asperges gezet, maar waarschijnlijk helemaal verkeerd. De tijd zal het leren.
Op aanraden van buurvrouw Ria, heb ik deze week ook buiten bladmoes en spinazie gezaaid. Omdat de duiven dit ook al snel in de gaten hadden, heb ik de zelfgemaakte vogelverschrikker van stal gehad om de pasgezaaide zaadjes te bewaken.
En ik heb van de buurvrouw nog wat poot-aardappeltjes gekregen zodat er ook nog 2 rijtjes aardappels de grond in zijn gegaan.