MARJA's MOESTUIN



donderdag 22 april 2010

Verjaardag in teken van moestuin

Ik was 20 april jarig en had wat vriendinnen voor een borrel uitgenodigd. Een aantal van hen was duidelijk blij met mijn nieuwe hobby. Want nu was het bedenken van een cadeau niet moeilijk. Ik heb namelijk heel veel cadeautjes gekregen die in het teken van mijn moestuin staan. Zo kreeg ik van mijn vriendin Carla (en lid van de vegetable lady society) 12 soorten tomaten die ze zelf heeft gezaaid en opgekweekt met een complete beschrijving van elk ras. Ze staan nu in de kas te wachten tot dat de nachtvorst geweken is en een zonnig plaatsje in de tuin kunnen krijgen.
Van Liesbeth (ook lid van de vegetable lady society) heb ik leuke zakjes zaad gekregen van Vreeken. Zo kan ik nu Brave Hendrik zaaien en 3 soorten Oost Indische Kers.
En Marc was helemaal los gegaan bij het tuincentrum. Alles wat een beetje vruchten wil dragen heeft hij gekocht. En natuurlijk staat dit allemaal op een goed plaatsje in de tuin. De vijg heeft een speciaal beschut en extra zonnig plekje gekregen. Misschien kan ik ooit in de toekomst vijgenchutney maken van mijn eigen vijgen.

En Lisette (ook een vegetable society lad) had een complete pruimenboom in haar cabriotje weten te vervoeren. Dus dat wordt straks pruimenjam eten.
En de borrel heeft ook nog een nieuw lid voor de Vegetable Lady Society opgeleverd: Ilse. Moestuinen is helemaal hip blijkt nu toch echt wel !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel erg bedankt voor je reactie, groeten Marja