MARJA's MOESTUIN



dinsdag 6 april 2010

Liesbeth's aardbeien

Eerst was ik niet van plan om aardbeien in mijn moestuin te zetten. Ik heb vorig jaar bij buurvrouw Ria gezien wat een mega constructie om haar aardbeien gebouwd was om de vogels weg te houden. Ik zag dat niet zo zitten vooral ook omdat deze gaastent niet alleen de vogels buiten hield, ook ik kon de ingang van de tent niet vinden nadat de buurvrouw mij uitnodigde om wat aardbeitjes te plukken. Aardbeien leken mij daarom gevaarlijk. Dus ik was er een beetje bang van. Maar nu heb ik van collega Vegetable Lady Liesbeht 8 aardbeien planten gekregen. Ik heb ze een mooi plekje in de moetuin gegeven naast de vogelverschrikker. Als de vogels straks toch zin in mijn aardbeien krijgen, zal ik een eenvoudige, makkelijk toegangkelijke tent consturctie maken.

1 opmerking:

  1. Niks geen moeilijke en grote constructies.
    Koop elektriciteitsbuis (wit) en buig daar kleine bogen van, die vlak over de bedden met aarbeienplanten gestoken worden.
    Trek daarover van dat hele dunnen plasticen groene gaas (bij Welkoop te koop en niet duur). Trek het strak en leg er in de lengte dunne latten tegen aan.
    Vogels kunnen er niet in, zelf kun je makkelijk het net wegleggen en vruchten plukken.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt voor je reactie, groeten Marja