MARJA's MOESTUIN



dinsdag 6 april 2010

Op z'n paasbest

Afgelopen maandag 2e paasdag was het eindelijk weer eens lekker moestuinweer. Na het ontbijt heb ik regelrecht mijn laarzen aangetrokken om aan de slag te gaan. Laarzen was nog wel nodig want mijn stukje grond was nog vreselijk nat. Eén hoek was zelfs meer dan vreselijk nat en gebruik ik dan ook nog maar niet.
Ik kan het niet laten maar ik ben begonnen om nog wat zaadjes van knolselderie, kouseband bonen, en pompoenen in potjes te doen in mijn kasje. Het pompoen zaad heb ik van mijn nichtje cadeau gekregen samen met een zakje met een groene asperge wortelklauwtje. De groene asperges gaan dus in de herkansing. Nu heb ik er eerst de boeken op nageslagen en hoop dat ik het nu goed heb gedaan.
Daarna hebben we gaas gespangen waar ik erwtjes en peultjes langs heb gezaaid.

Inmiddels zijn de capucijner plantjes flink hun best aan het doen. Helaas zijn mijn kleine bleekselderij plantjes kapot geregend. Maar de tuinboontjes kunnen tegen een regenbuitje want die groeien ook prima.

Vorige week had ik nog kidney beens en snijbiet rechtstreeks gezaaid maar misschien zijn die ondertussen wel verzopen.
Daarom heb ik nu nog maar een rijtje snijbiet extra gezaaid aan de droge kant van de tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel erg bedankt voor je reactie, groeten Marja