MARJA's MOESTUIN



vrijdag 25 juni 2010

Wat heeft de staart van een haring vandoen met een groententuin?


Nou dat is heel simpel. Ik lever nog dagelijks een strijd tegen de woelmuizen in mijn tuin ! En iedere tip die ik krijg, probeer ik uit. En deze week kreeg ik de tip om de staart van nieuwe haring in de grond in te graven, op de plaats waar de kleine terroristen hun gangen graven. Volgens zeggen houden de kleine graafmachientjes niet zo van de lucht van haring. (Ik zelf ook niet, dus ik snap het helemaal.)
Nu lust ik zelf geen haring. Maar gelukkig manlief wel. Dus die heeft deze week al een paar keer nieuwe haring moeten eten.
Echter het heeft nog steeds niet geholpen. Dus straks maar weer haring kopen en aan manlief voeren.......

2 opmerkingen:

  1. Haring eten is geen straf, ik wist niet dat woelmuizen hier een hekel aan hebben. Ook ik heb ze in de groentetuin. Op zich graven ze wel gaten, maar tot nu toe is de schade nog gering, maar mochten ze mij de baas worden.....
    dan eten wij ook vaak haring.

    Fijn weekend, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De folosofie er achter dat kan maar ben je niet bang dat je katten aantrekt ?

    gr Mariska

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt voor je reactie, groeten Marja