MARJA's MOESTUIN



maandag 7 juni 2010

Eigenlijk te druk voor de blog

Met de regenbuitjes van het weekend in combinatie met het zonnetje is er heel veel werk in de moestuin. Eigenlijk te veel werk om ook nog tijd voor het bijhouden van de blog vrij te maken. Gelukkig gaat alles nu een beetje groeien. Ik ging me toch een klein beetje zorgen maken. Vorige week was ik een paar dagen op vakantie en was zelfs zo bezorgd over mijn boontjes dat ik de thuisblijvers vroeg om mij te sms'en wanneer de boontjes op kwamen. Gelukkig zijn de boterboontjes en snijboontjes nu opgekomen. Maar waarschijnlijk heb ik mijn spercieboontjes toch iets te diep gezet. Want in de 5 rijtjes is er pas 1 plantje opgekomen! En er is nog iets waar ik me min of meer zorgen over maak; van een aantal plantjes worden de blaadjes opgegeten. Met name de peperplantjes in het kasje zijn steeds de dupe. Eerst dacht ik dat slakken de boosdoenders waren. Maar met het strooien van (biologische) slakkenkorrels ga ik er toch vanuit dat ik die glibberige jongens de baas ben. Rupsjes kan ik ook niet ontdekken. Dus het is een groot raadsel. Wie het weet mag het zeggen ......
En er zijn nog meer dingen waarover ik me blijf verbazen. In alle moestuin boeken en op het zakje staat dat snijbiet ongeveer het makkelijkste is wat een mens in zijn of haar moestuin kan zaaien. Nu gaat die vlieger bij mij niet op. Pas na een paar maanden (!) komt de snijbiet voorzichtig op. En dan ook nog mondjes maat. Niets geen weelderig rijtje snijbiet in mijn moestuin. Ik moet het doen met een paar zielige plantjes.

Maar gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel in de tuin. Vandaag zag ik de eerste tuinboontjes en capucijners hangen. Met een beetje geluk eten we binnenkort verse tuinboontjes en jonge capucijners!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel erg bedankt voor je reactie, groeten Marja