MARJA's MOESTUIN



dinsdag 26 januari 2010

Nieuwe 'vijanden'








Al snel kwam ik er achter dat een moestuin-tuinvrouw nieuwe 'vijanden' krijgt. Het begon met luis in de tuinboontjes. Maar daar helpt volgens vriend Appie spuiten met zeepsop tegen. Toen aten de slakken al mijn koolplantjes op. Snel naar de Boerenbond om milieuvriendelijke en diervriendelijke slakkenkorrels te kopen.
Hup, ineens verdwenen mijn jonge pompoenplantjes dankzij het werk van mollen. Tot nu toe heb ik daar nog geen afdoende oplossing voor gevonden. En dan heb je natuurlijk de vogels die je jonge plantjes ook heel erg lekker vinden. Paaltjes met wapperenden lintjes van alu-folie moesten deze vogels weer op andere gedachten brengen. En als klap op de vuurpijl zaten in veel plantjes allemaal rupsjes. De meesten kneep ik dood met mijn tuinhandschoenen aan. Maar daar hielp ook weer het zeepsopmengsel goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel erg bedankt voor je reactie, groeten Marja