MARJA's MOESTUIN



zondag 9 mei 2010

Bastin

Vrijdagavond las ik een klein berichtje in het NRC over open dagen bij kwekerij Bastin in Aalbeek. Er stond iets over bijzondere groentensoorten en een groententuin. Nu bleek Aalbeek helemaal in Zuid Limburg te liggen. Maar dat hield ons niet tegen om onze vrije zaterdag naar Aalbeek te rijden. Aalbeek bleek een mooi klein plaatsje in het glooiende Limburgse landschap. Echter zonder groentetuin. Waar ik wel op gehoopt had. Maar wel met een grote polytunnel waarin dus wel veel aparte groenten zijn gekweekt. En daarnaast nog een  kwekerij met allerlei bijzondere plantjes voor in de tuin. Met de nadruk op lavendel. Natuurlijk kon ik het niet laten om nog wat groenten voor mijn moestuintje te kopen. En ik kon mijn vriendin Carla blij maken met de aanschaf van zwarte tomaten plantjes. Carla heeft zich inmiddels ontpopt tot een heuze tomatensoorten verzamelaar. Maar de zwarte tomaat ontbrak nog aan haar collectie. Lauter en alleen omdat tijdens ons bezoek aan zaadhandel Vreeken het zwarte tomaten zaad uitverkocht was. Het was een leuk bezoekje aan Bastin. Leuke kleinschalige kwekerij met plantjes die je niet overal ziet. Maar wel een eind rijden !! Gelukkig konden we de reis combineren met nog 2 andere dingen. En vandaag kan ik weer aan de slag in mijn eigen groentetuin om de gekochte plantjes een plekje te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel erg bedankt voor je reactie, groeten Marja